Familjen Någorlunda - Marsspex på Stockholms nation

Eftersom Beatrice inte är i stan gav jag mig igår ut på en kulturell aktivitet, nämligen Stockholms nations marsspex. Trots att Marsspexet på Stockholms nation är känt för att vara en av de absolut bästa i stan så var det första gången jag lyckades ta mig iväg. Enligt deras hemsida handlar Familjen Någorlunda om en till ytan helt vanlig svensk familj. Under ytan kokar det dock av frustration, osäkerhet och längtan efter något annat. Mjukispappan Lennart är navet som försöker hålla familjen på fötter men när han oväntat slår igenom som artist vänds familjens liv upp och ner. Och vilken fantastisk produktion det bjöds på. Inför en fullsatt sal levererar Stockholms marsspex en makalös föreställning. 

Vissa av skådespelarna håller extremt hög klass, både som skådespelare, komiker och sångare. Särskilt bör Eskil Bodin som spelar klämkäcke Lennart, Fredrik Wedar (sliskiga journalisten Steven), Oscar Malmqvist (hemlöse norrlänningen Leif) och Petra Brohäll (journalisten Eva) nämnas för deras i det närmaste excellenta prestationer. Det är dock bredden och proffsigheten som imponerar mest. Samtliga skådespelare håller en jämn nivå, orkestern imponerar och ljud och ljus sköts prickfritt. Ikväll körs Familjen Någorlunda för sista gången. Föreställningen börjar klockan 19 men jag rekommenderar starkt att man är där i mycket god tid.    















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Jag heter Fredrik Annell-Berger, är 25 år och läser för tillfället 8 terminen på juristprogrammet. Sedan hösten 2005 har jag varit nationsaktiv. Förutom olika klubbprojekt driver jag olika typer av events, till exempel modeutförsäljningar, afterschools och olika typer av lounger. Dessutom dyker jag några gånger i månaden upp i olika DJ-bås runt om på nationerna!