Vårbalernas antågande!

Foto: Emelie GustafssonVårbalerna närmar sig med stormsteg och hysterin är total. Själv har jag flytt den eviga ungdomens stad och kommer missa vårbalshgelgen för första gången på väldigt många år. Man kan inte få allt. Däremot har jag genom mina vårbalshelger (får det till totalt 5 stycken) byggt på mig en oerhörd vårbalserfarenhet som jag nu tänkte dela med mig av i en "att tänka på lista". Så här kommer den:

1. Klädsel: Se till att i god tid innan vårbalshelgen ha fixat din högtidsdräkt. För män innebär detta frack och för kvinnor långklänning (alternativt folkdräkt/uniform). Om du ska hyra din högtidsdräkt så tänk på att det är fler som tänker göra desamma. Samma sak gäller fynd i second handbutiken.

2. Sällskap: Det är brukligt att gå i par. Om du inte har en naturlig vårbalsdejt i en respektive är detta ett utmärkt tillfälle att bjuda ut någon som du är intresserad av. Ett tips kan vara att bjuda ut nån som du vet att du har roligt med. Helgen är lång!
Foto: Nina Ramezani
3. Köp Vårbalsbiljetter: Se till att köpa dina vårbalsbiljetter i god tid. De populäraste sittningarna tar slut på bara några timmar. Om du inte lyckas få tag på någon sittningsbiljett, hitta några likasinnade och styr upp en alternativ bal. Släppen är öppna för alla som följer klädkoden!

4. Ät och drick saker: Se till att ladda upp med mycket mat och alkoholfria drycker under hela äventyret. Att ha ett mjölkpaket tillhanda som den okände mannen på den första bilden kan vara att föredra. Annars funkar det även med kranvatten och kebab.

5. Bli ett med naturen: Vårbalshelgen innebär så mycket mer än bara en finare sittning på lördagskvällen. Det är frukostar, äventyr, sillluncher, kast med liten boll, dans till levande orkester med mera som ska avverkas. Se till att gå in i äventyret med öppet sinne. Passa på att upptäcka naturen. Följ herrarna till högers goda exempel: "Med ett paraply och en glad kamrat kan man fira bal överallt. Och glöm inte kameran för bövelen!"

Så, där var min alternativa "att tänka på lista". En annan kan se ut såhär (med start fredagkväll): Middag med dryck, serenader, sömn, frukost, lunch med dryck, förförfördrink, förfördrink, fördrink, middag, dans, sexa, Göteborgs släpp, frukost, äventyr, sillunch, äventyr, lunch, Stockens vårbalsslabb, sömn.

Oavsett vad, ha en grym vårbalshelg. Den är magisk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Jag heter Fredrik Annell-Berger, är 25 år och läser för tillfället 8 terminen på juristprogrammet. Sedan hösten 2005 har jag varit nationsaktiv. Förutom olika klubbprojekt driver jag olika typer av events, till exempel modeutförsäljningar, afterschools och olika typer av lounger. Dessutom dyker jag några gånger i månaden upp i olika DJ-bås runt om på nationerna!