Veckans nationspresentation (v.18): Västmanlands-Dala nation

Västmanlands-Dala nation, eller V-dala, grundades 1639 och har idag ungefär 5 000 medlemmar. Nationen driver två livebandsklubbar, Velvet och Handen på hjärtat som under åren bland annat gästats av Im from Barcelona, Shout out louds och Hästpojken. Förutom livebandsklubbarna arrangerar V-dala nation en rad olika gasker, varav de kändaste är Rockgasken och Sylvestergasken.

Nationens pub har öppet sju dagar i veckan och är beläget på bottenplan. Under sommarhalvåret flyttar pubverksamheten ut på nationens takterass och byter i samma veva namn till restaurang Taket.

Nationen arrangerar dessutom varje vecka lördagsfika och söndagsbrunch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Jag heter Fredrik Annell-Berger, är 25 år och läser för tillfället 8 terminen på juristprogrammet. Sedan hösten 2005 har jag varit nationsaktiv. Förutom olika klubbprojekt driver jag olika typer av events, till exempel modeutförsäljningar, afterschools och olika typer av lounger. Dessutom dyker jag några gånger i månaden upp i olika DJ-bås runt om på nationerna!