Veckans nationspresentation (v.20): Göteborgs nation

Göteborgs nation grundades 1667 och har idag cirka 600 medlemmar. Nationens pub, Glenns kök & bar har öppet tis-tors mellan 18-24 och 18-01 på fredagar.

På söndagar arrangerar Göteborgs nation Sönda´brunch mellan 12-14. Bland specialiteterna finns bacon, pizza, våfflor och nybakta scones.

Bland nationens gasquer märks särskilt Valborgsfirandet (Valborgsgasque och Räkan), Vårbalen med efterföljande släpp och Luccegasquen. Har du missat vårbalssläppet på Göteborgs så har du inte firat en riktig vårbal!

Nationen har även en klubb, On a wednesday som kör vissa utvalda onsdagar och erbjuder varje gång både DJ och ett aktuellt lokalt liveband. Bland tidigare bokningar märks bland andra Napoleon och Frantic Sunday. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Jag heter Fredrik Annell-Berger, är 25 år och läser för tillfället 8 terminen på juristprogrammet. Sedan hösten 2005 har jag varit nationsaktiv. Förutom olika klubbprojekt driver jag olika typer av events, till exempel modeutförsäljningar, afterschools och olika typer av lounger. Dessutom dyker jag några gånger i månaden upp i olika DJ-bås runt om på nationerna!