Veckans klubbprofil (v.20): Lorenzo Casini

Foto: Filosofiska institutionen, Uppsala Universitet  Hösten 2004 grundade Lorenzo Casini livebandsklubben Velvet. Enligt klubbens facebooksida drivs Velvet av övertygelsen att en bra utekväll består av både livemusik och dans. Varje gång uppträder ett eller flera band på scenen i stora salen och det finns två dansgolv att släppa loss på.

Parallellt med bandbokningarna som sedan starten präglats av en enorm fingertoppskänsla rörande aktualitet och nyfikenhet är Lorenzo även residentDJ på det stora dansgolvet där han outtröttligen bjudit på ett fräscht och varierat dansgolv sedan starten 2004.

Förutom Velvet driver även Lorenzo samarbetsklubben Handen på hjärtats Upppsalafilial samt den legendariska Rockgasken.

Bland banden som spelat på V-dala märks bland andra Lykke Li, Shout Out Louds, Peter Bjorn and John, Tiger Lou, Laakso, Timo Räisänen, Vapnet, Familjen, Club Killers, The (International) Noise Conspiracy, Florence Valentin och The Radio Dept. Närmast är Lorenzo aktuell med Billie the Vision & the Dancers som gästar Velvet och V-dala nation den 22 maj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Jag heter Fredrik Annell-Berger, är 25 år och läser för tillfället 8 terminen på juristprogrammet. Sedan hösten 2005 har jag varit nationsaktiv. Förutom olika klubbprojekt driver jag olika typer av events, till exempel modeutförsäljningar, afterschools och olika typer av lounger. Dessutom dyker jag några gånger i månaden upp i olika DJ-bås runt om på nationerna!