Veckans nationspresentation (v.19): Smålands nation

Smålands nation grundades 1645 och har idag cirka 1100 medlemmar. Smålands nation driver två klubbar, dels New kid on the block som är en återkommande torsdagsklubb som bjuder på fräsch electro/hiphop samt Smålands LIVE vars målsättning är att blanda DJ:s i världsklass med aktuella artister.

Förutom sina klubbar har Smålands nation en pub (Pub Hyttan) som har öppet fem dagar i veckan som erbjuder prisvärd mat och dryck i trivsam miljö, ett onsdagsquizz som varje onsdag utmanar dina geniknölar samt ett mycket uppskattat lördagsfika.

Som om inte det vore nog anordnar Smålands stans skönaste fredagsförfest, nämligen fredagslyxen. Mellan 15-18 varje fredag innebär det linnedukar, bubbel och snittar till bra priser, kunnig personal och bra service. Således ett ultimat sätt att avsluta pluggveckan och samtidigt fira in helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Jag heter Fredrik Annell-Berger, är 25 år och läser för tillfället 8 terminen på juristprogrammet. Sedan hösten 2005 har jag varit nationsaktiv. Förutom olika klubbprojekt driver jag olika typer av events, till exempel modeutförsäljningar, afterschools och olika typer av lounger. Dessutom dyker jag några gånger i månaden upp i olika DJ-bås runt om på nationerna!