Veckans nationspresentation (v.21): Kalmar nation

Kalmar nation grundades 1663 och har idag ungefär 1 700 medlemmar. Kalmar nation har länge haft en tydlig musikprägel och en rad olika klubbar har huserat i lokalerna. För tillfället anordnar Kalmar nation klubbarna Katuskha, Glasnost och Boom Goes the Dynamite som varje gång gästas av olika DJ:s och liveband.

Förutom klubbarna arrangerar Kalmar nation Pub Kronan och den veganska restaurangen Smaka. Puben har öppet mån-lör med undantag för fredagen då restaurangen lyxar till tillvaron.

Dessutom arrangerar Kalmar nation Standup Downstairs som en tisdag i månaden gästas av sveriges komikerelit. Bland andra Magnus Betnér, Pontus Enhörning och Mårten Andersson har fått huset att skaka av skratt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Jag heter Fredrik Annell-Berger, är 25 år och läser för tillfället 8 terminen på juristprogrammet. Sedan hösten 2005 har jag varit nationsaktiv. Förutom olika klubbprojekt driver jag olika typer av events, till exempel modeutförsäljningar, afterschools och olika typer av lounger. Dessutom dyker jag några gånger i månaden upp i olika DJ-bås runt om på nationerna!